Vizualni identitet
Znak i logotipSvetsko, a naše!
Prošlo je već dve decenije od kako Kamping asocijacija Srbije kroji mapu kamping turizma i edukuje javnost u Srbiji o mogućnostima za njen razvoj.
Na samom počektu, kroz razne projekte, pokušali smo da ukažemo na potencijal kamping turizma u Srbiji i da donosiocima odluka i građanima Srbije stvorimo realnu sliku o mogućnostima za iskorištenje tog potencijala. Pokušali smo da edukujemo sve one koji su imali mogućnost da svojim odlukama doprinesu razvoju ove značajne grane turističke privrede, sve one koji nisu imali predstavu šta je kamping turizam (ili su to videli kao „turizma siromašnih bekpekera, masnih brada, izgužvane odeće…).
Organizovali smo niz studijskih poseta i investirali vreme, novac i trud u proces upoznavanja donosioca odluka sa kamping turizmom, sa činjenicama koje govore u prilog razvoja ove grane turističke privrede koja u većini evropskih zemalja čini 25% ukupnog turističkog prometa i ostvaruje značajne finansijske rezultate, čak i u „hladnim“ zemljama na severu Evrope gde ima svega 15 sunčanih dana godišnje, naspram naših 200-300. Kroz jedan od projekata edukovali smo zaposlene u Nacionalnom Parku Fruška gora sa ciljem da se unapredi (kreiran je plan) proces upravljanja prirodnim resursima, da se razvijaju turističke aktivnosti, te je u skladu s tim kreiran i plan upravljanja posetiocima. Povrh svega toga, novac iz projekta smo doneli u NP Fruška gora, kreiran je i prvi Eko kamp na Stražilovu (izrađeni i prvi eko kamping standardi koje tada nije imala ni Holandija) gde smo uspeli da pokažemo na primeru kako investicija u kamp nije velika i ne treba da bude, kako je moguće zadovoljiti visoke standarde očuvanja i zaštite prirode (bunar, bioprečišćivač za fekalije), na opšte zadovoljstvo korisnika ovakvog kampa iz cele Evrope i Sveta.
Našu misiju smo jasno definisali, a naša ljubav prema prirodi i želja za očuvanjem iste, želja za očuvanjem sela u Srbiji, od Kelebije do Vranja, determinisala je naš opstanak svih ovih godina.
Evo nas posle 20 godina, sa nekom novom energijom i željom da se posvetimo razvoju kampova još više, u nadi da će postojati podrška, razumevanje i poznavanje jedne niše, jednog sektora koji bi mogao da bude izvor prihoda za državu, za njene građane, koji jeste suštinski održiv i ekološki i ekonomski, koji sprečava domaćine u Srbiji da svoju zemlju prodaju i napuste svoja sela i domove.
Pre 20 godina, naš prijatelj, dizajner, umetnik, filozof svoje vrste, Jovan Rocanov, osmislio je naš prvi znak.
Napisao sam mu tada jedan omanji esej o tome šta je naša želja, šta su naše aspiracije, šta je naša misija i šta želimo da budemo u budućnosti.
Jovan je na osnovu mog pisanija napravio predlog znaka. Dopao nam se na prvi i odmah smo ga usvojili. To staro slavensko Sunce je bilo inspiracija za sve nas.
Pre nekoliko dana, kontaktirao sam Jovana. Nismo dugo bili u kontaktu, on već godinama živi u inostranstvu. Saznao sam da je sada u Berlinu, sa porodicom. Ispričao sam mu da bih voleo da malo restilizujemo logotip jer smo se svi usaglasili da je dobar, bezvremen i da mu je samo potrebno „ovosadašnje došminkavanje“. Jovan je bio srećan što sam mu se obratio sa tom idejom i svoje „čedo“ je uzeo ponovo da nuna.
Nekoliko dana kasnije, poslao mi je novi logo i čuli smo se da mi sve prokomentariše. Nisam ni zucnuo dok je pričao. Samo sam na kraju rekao: „Svaka čast majstore!“.
Zamolio sam ga da sve to što je meni rekao napiše u najkraćim crtama i postavi na svoj LinkedIn profil, pa ću ja odatle da preuzmem, da „vide svi“.
Ovde prenosim upravo tu integralnu verziju.
Informiši se putem newslettera!
Za prijavu na newsletter listu potrebno je samo uneti ime i ličnu email adresu. Primanje newslettera možete otkazati bilo kada.